loisa 7/7-10

Tänkte visa mina ridoutfits som amanda redan har visat. Jag använder för det mesta bara marinblått eller brunt, sen vita schabrak och lindor, men jag har dock ett jättegulligt ljusblått schabrak och ett som är olivgrönt med matchande lindor som jag ofta använde förr när jag hoppade. Brukar använda bruna skydd när han någon gång hoppas, eller rids ut! Har ett par från hööks i läder, tror de är av märket gold medal, eller så är de claridge house... haha har inte så stor koll eftersom jag nästan bara lindar benen på honom. :) Annars har jag sånahär vanliga pro-skydd.
Brukar ni linda benen på era hästar och isf. hur ofta?

Många gillar lite utstickande färger, typ knallrosa och sånt men det är inte riktigt min grej, vill ha det ganska enkelt och stilrent. Många är också förälskade i "bling-bling" vilket jag tycker är riktigt sött men fortfarande inte min grej, eller till viss mån. På pannbandet får det gärna vara något sånt, typ swarovski, hur snygga är inte dom på en skala!? Men sen räcker det för mig.
Ska leta fram lite bilder.

 
Det här är min vanligaste dressyroutfit. Marinblått och vitt. Mina marinblå ridbyxor som är från kusen&co, ser lite ut som jeans och tror de är av märket Gersemi? Och en Charles Owen hjälm, ridstövlarna tror jag är från Mountainhorse, jättemjuka med en ljusbrun rand längst uppe. Boots fram (ska köpa vita nylonboots) och lindor eller damasker, har alltid fårskinnspadd under men av någon anledning inte här..? På bakbenen använder jag lindor från Sjöhagen som rekomenderas STARKT, det är först fleece så det blir som en padd under. Enklare och snyggare. :) De är dessutom av bra kvalité vad jag har märkt. Ett marinblått schabrak med lite vitt och rött runtom. Ibland använder jag ett som är typ creamefärgat med en blå kant runt om!
Enstaka gånger, mest hemma, så använder jag brunt och svart haha.





Såhär kan det också se ut när jag rider hemma, eller i shorts:$
Rider iaf. mest i mina rosa tygskor hemma iaf, hah..



Såhär ser sorinos hopputrustning ut, ljusbrun eller för att vara exakt New Tan färgad. Här kom sorino och amanda trea♥

LÅNGT inlägg, duktig om ni orkade läsa. Nu ska jag sova har fullt upp imorgon puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0