loisa 5/7-10

Hann aldrig uppdatera igår, kom hem sent och skulle upp tidigt..
Vet fortfarande inte om och när jag ska rida för kerstin idag, men får förhoppningsvis reda på det snart. :)

Vad rider ni på för bett?

Jag rider på vanligt tredelat för det mesta, har dock börjat använda ett tredelat med sånahär "D" ringar om ni fattar, fasta ringar. Har börjat fastna mer och mer för det, tycker sorino också verkar trivas bättre på det. Tycker man får ett bättre stöd i handen också. Så jag varierar mellan dem.
Förut så använde jag pessoabett när jag for ut och red, då han kan bli rätt så pigg och rätt så busig hehe, men då fick man höra så mycket dåligt om de betten så jag använder helt enkelt inte det längre.

Nu till något annat, den där tävlingen i luleå har amanda redan nämt och jag funderar också på att fara. Då blir det att starta en LB och en LA tror jag. Sista anmälningsdagen är på onsdag så jag ska fundera lite till, men just nu lutar det åt att fara. Är ganska så tävlingssugen, det känns allt som det var ett tag sen. :)
Dessutom hinner sorino komma igång ordentligt tills dess.

Idag blir det en sväng på royal och köpa nya skor till lilleman, ska även kolla på lite träns. Har bestämt mig för att köpa ett nytt dressyrträns, lackat svart med en bred nosgrimma och snokrem, sen har han ju sitt nya v-formade pannband! Får se om jag hittar något, annars blir det att beställa.







kram loisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0