loisa 3/7-10

Hej!
Kom alldeles nyss in efter att ha ridit dressyr på banan med lilleman, han var riktigt fin speciellt med tanke på att det är hans andra dressyrpass sen igångsättningen, har bara skrittat ute annars. Han har haft sommarlov och bara gått på bete i ca en månad, tycker alla hästar förtjänar lite sommarlov. :)
Checkade som av honom så han kändes fräsch och lyssnade på hjälperna, red mycket på lite mindre volter och serpentiner och försökte få honom så rund och lösgjord som möjligt vilket gick jättebra. Är riktigt nöjd över honom.
Nöjdast är jag över hans ökningar, dom har rent varit förskräckliga och vi har bara tappat takten och han har inte haft något steg alls, nu däremot kommer det fram mer och mer. Det är som han har byggt hur mycket muskler som helst efter vilan, han har fått hjärtrumpa som jag aldrig trodde han skulle få, halsen har blivit maffigare och han är jättefin över ryggen. Hur gick det till?
Han brukar dock busa som en galning i hagen så;)

Lillasyster hängde med och filmade, sen fick hon skritta honom hem! Så snart kommer det upp film. Ni får ha lite överseende med lite missar, det här är ju som sagt bara andra gången på lääänge. :)




Jag orkar aldrig ta på mig ridstövlarna så jag rider i mina söta rosa skor.. jaja det funkar!
Och angående att jag har hopputrustningen på honom, jag har lånat ut dressyrgjorden till en som kanske ska köpa min andra dressyrsadel så jag hade inget val.
kram loisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0