loisa 21/7-10

Nu kommer det video då jag sprang med sorino, såg nu att jag tyvärr sprang ganska sakta, tyckte personligen jag sprang ganska fort men då brukar jag aldrig springa så.. :$
Man får alltså inte se så mycket av hans steg men jaja det kommer väl det med!

Efter jag ridit kom sadelpia, det blev inget igår, och kollade hur hans sadlar låg.
Min edinburgh låg inte alls bra längre, för trång och lång! Så den är struken och till salu.
16,5 tum TREA

Hubertusen var också för trång och även i behov av att stoppas om, dessutom var den lite rak för honom för han har musklat om sig så pass mycket sen jag köpte honom att det behövs en som är mer böjd, inte sådär rak iaf.
16 tum 33 bomvid

Prestige Golden Star låg bäst av de alla tre, underbart, hoppsadeln som jag behöver minst! Nej men den hade även blivit lite trång så vi ska skicka in den och bränna ut den till typ 35, just nu är den 16 tum och 33 i bomvid som varit perfekt för honom förr. Nu har han ju också lite sommarmage och så ska det ju vara, men han har förändrats ganska mycket i kroppen som sagt!

Så nu har jag två dressyrsadlar till salu, Edinburgh och Hubertus, båda svarta och mkt sköna att rida i.
[email protected] <maila vid intresse!
Där har vi även anledningen att han lätt blir ganska spänd och hög i formen som jag tidigare nämnt. Hans steg har förbättrats grymt mycket senaste halvåret men med ny sadel så kommer det att bli ännu bättre. Skönt! :)
Så nu letar vi efter en prestige sadel till honom, svart. Är inte riktigt bestämt hur vi ska göra det där än, specialbeställa så den är 16 i sätet och har längre kåpor eftersom jag har såpass långa ben, eller köra på 16 för större kan inte sorino ha, och inte jag heller i sätet men ja, ett dilemma, verkligen. HATAR SADLAR!!!

Nu ska jag tömköra honom så mycket som går, och när jag rider rida i hoppsadeln eller barbacka så han ska kunna bygga upp mer ryggmuskler och slappna av!

Imorgon far vi och hämtar vovven så nina ska tömköra sorino under dagen, vi ska ta in dem på kvällen så jag uppdaterar nog imorgon kväll och berättar hur det gick med tömkörningen! :)
kram loisa!


Kommentarer
Postat av: rebeckahultqvist

fin blogg! :)

2010-07-21 @ 22:19:14
URL: http://rebeckahultqvist.blogg.se/
Postat av: linn

okej låter ju bra det! :)

2010-07-21 @ 22:41:25
URL: http://linnshast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0