loisa 11/7-10

Den här dagen har rent utsagt flugit iväg! Nog för vi sov bort halva dagen efter en sen kväll igår, och sen bara legat och solat i hettan men shit, nu är klockan 19.35..

Jag har då iaf. hunnit med sorino och något mer blir det inte ikväll för det orkar jag verkligen inte. Ska se film. :$
Hur som helst, tog god tid på mig i stallet idag, borstade och pussade på sorino som stod och halvsov i stallgången i säkert en liten halvtimma innan jag la på honom selen och gick ut till hagen, orkade inte gå till ridbanan.

Till en början hade vi lite delade meningar och vart skulle han skulle springa, han tyckte så nära mig som möjligt och jag tyckte några meter ut, jag gav mig iallafall inte och han blev hur fin som helst!
Plötsligt blev han helt eftergiven och gick i en djup, rund och stadig form. Det behövs verkligen lite arbete från marken ibland, då får man se hur hästen verkligen ska gå när den jobbar rätt och dessutom får den jobba igenom sig utan något på ryggen! :)
Han fortsatte att testa i början av andra varvet också men gav sig ganska fort och blev lika fin där. Höll på i kanske 20 minuter bara, för det var ganska varmt och när han var såpass fin var det ju lika bra att avsluta då!

Hoppsan vilket långt inlägg det här blev då, duktigt om ni orkat läsa ändå hit haha! Kommer ett inlägg lite senare sen ska jag se på film. :)
puss.


Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Var så lite =)

2010-07-11 @ 20:38:33
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: jempa

Hej vilken fin blogg ni har !

och vad fint ni rider :O

2010-07-12 @ 11:25:32
URL: http://jempapempa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0