amanda 2/7 - godnattat ponnyerna

Har alldeles precis kommit in från stallet, har tagit in ponnyerna, gav dem deras kraft, smörjt golles man och fyllt nytt vatten.
Våra ponnyer får alltid komma in på natten då dom tycker det är så härligt, vi har dem inne framförallt för golles solexem och känslig mot mygg osv, men även för alla, de står redan klockan 7 i väntan på att få komma in, och får de inte komma in börjar de springa.
Många verkar ha hästarna ute på sommaren, inget jag direkt bryr mig om, men själv tycker jag att hästarna ska få komma in och verkligen vila ut under natten, eller några timmar på dagen eller så.
För ute, visst nog lägger dom sig ner men då kan dom inte slappna av då dom alltid är ''på sin vakt'', inne är ju som säkerheten för hästen.
Så en fråga till er: Sover era ponnyer/hästar ute?
/amanda


Kommentarer
Postat av: therese

ute!

för deras "natur" är att vara ute dygnet runt året runt.

2010-07-02 @ 23:42:03
Postat av: Julia

Verkar bli en trevlig blogg att läsa det här:)

Kanske kan skicka ett svar på frågan också när jag lix är igång.



Yes min sover ute. Men hur dom är med att sova inne varierar nog från häst till häst.. min får frispel dagen efter han har varit inne en natt. Inte så han blir pigg, utan far omkring när jag rider, svarar inte för hjälperna och det är omöjligt att synka med honom. Däremot när han är ute på betet, och på lösdriften där han står ute även när det är 30- och har ligghall mår han jävligt bra av:) haft han på lösdrift i snart 2,5 år och han har aldrig varit så trevlig som då. Så för min innebär avslappning att vara utomhus dygnet runt:).

2010-07-03 @ 00:55:33
URL: http://julialandsells.blogg.se/
Postat av: tova

ute med tre andra

2010-07-04 @ 10:30:06
Postat av: Frida

våra ponnys eller jennifers som de är, sover ute eller ibland händer de att dom kommer in.

2010-07-04 @ 19:06:26
URL: http://fridazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0