amanda 7/7-10

Har precis kommit in från stallet! Ridpasset gick kanon, så fin hon var.
Borstade henne riktigt länge och stod och myste med henne innan ridpasset, sen så gav jag mig ut i skogen för fram skrittning. Var borta i ca 15 min sen red jag ner till banan. I början känndes hon stel och ojämn och inte alls bra, men efter några minuter släppte det och hon slappnade av och känndes mycket mjukare.
Rider fortfarande en hel del på serpentiner med mycket övergångar mellan skritt och trav. Sedan fick hon en skrittpaus ca 5-10 minuter och sen tog jag tyglanrna igen och då kännde jag oj vad fin hon var:')
Är så nöjd över gumman min, när jag köpte henne fick jag henne knappt i form, inte ens att slappna av, efter ett tag började hon slappna av och sänka huvudet men det blev mera ''westernform'' över det hela, men nu har hon börjat bära sig själv mera osv, längtar tills hon fått tillbaks alla sina muskler så hon orkar bära sig ännu mera!



Tänkte att även jag kunde skriva mitt mål med Gia år 2010.
* Få en helt frisk häst, helt igångsatt!
* Starta någon mindredressyrtävling, träningstävling eller lokal på nära håll.
* Tävla hoppning, lite lättare klasser LC-LB.
År 2011´s mål:
* Starta LA hoppning.
* Gå i en stadigare form.
/AMANDA


Kommentarer
Postat av: ellen

Fin häst :D

2010-07-07 @ 18:47:46
URL: http://jagellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0