amanda 12/7-10

Jag kommer rida pedro hela veckan tills tävlingen så jag verkligen kommer få känna på honom ordentligt.
Det blir ju Pedros första riktiga bortatävling, och nu åker vi endå ganska långt men hoppas det kommer gå bra:)
Eftersom jag rider honom hela veckan har jag skrivit ett schema.



Dagens ridning på Pedro blev alltså uteritt/klättrning. Var tänkt jag skulle ut i skogen på en mysig sväng men nej det gick verkligen inte, pedro tål inte alla brems och småkryp, han bara slänger men huvudet, börjar backa osv.. så fick rida på ängarna istället, där blåser det ju betydligt mer. Men han var lika glad för det, red runt höbalar, busade upp för ängen i full galopp, ja red som sakt lite runtrunt;) Klättrade också upp för en äng som har brant backe, 3 gånger i skritt, 3 gånger trav och 2 gånger galopp. Gick super förutom att han inte ville trava uppför utan galoppera, men sista gången i trav gick de super!

Imorgon åker vi på en kort semester, men blir bara borta en natt, så imorgon bitti kommer jag stiga upp tidigt för att rida dressyr på banan, sedan far vi. Kommer hem på onsdagkväll kring 6-7 så även då hinner jag rida och då blir det uteritt och smörja alla grejjer till tävlingen!
Under semestern måste jag ta med mig programmen och träna på kvällen, jag får inte rida fel!
Så vet inte om det blir någon uppdatering imorgon för min del, får se om jag hinner imorgon bitti. Annars så hoppas vi att Loisa är duktig på uppdatera, på onsdagkväll lovar jag att jag skriver ett inlägg iaf!
Ha de bra, kram amanda!


visst är hästar ljuvliga, !? alltid lika rena..:$


Kommentarer
Postat av: ellen a

fin blogg :D

2010-07-12 @ 21:41:40
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/
Postat av: olivia

okej :) blir nog bra vilket som :)

2010-07-12 @ 23:21:54
URL: http://baraolivialas.blogg.se/
Postat av: Emeli

Sv: Tack så hemskt mycket! Och det samma :D

2010-07-13 @ 06:54:42
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0