loisa 7/8-10

Idag tänkte jag på vilken himla tur jag har, jag har verkligen världens bästa ponny. Visst, han är inte felfri och han är inte bäst, men han är verkligen min bästa vän och ger tillbaka så himla, himla mycket när man förtjänar det, man får inget gratis.
För mig är han bäst♥


Nu har jag ridit chania ganska mycket och inte sorino då han fått ta det ganska lugnt. Hur som, idag när jag satt upp på honom (red på banan!) och tog tyglarna, har ju bara skrittat på långa tyglar, så kändes han ju mini såklart, har alltid tyckt han haft sjukt lång hals för att vara ponny men nu kändes det som att rida en shetlandsponny haha..

Iaf. så red jag honom på ett helt annat sätt, vet inte hur jag ska förklara det men det är väl tack vare att jag ridit chania, ingen häst är som en annan, man måste som rida dem på olika sätt och när jag bara ridit sorino så fastnar man som i ett mönster, lägger till små fel som man inte lägger märke till men som spelar så stor roll.
Har aldrig fått tillbaka så mycket som idag, jag vart helt paff! Han var såå fin♥

Började jobba honom i skritten på volter, framdelsvändningar, öppnor på långsidorna osv. Travade litegrann men övergick ganska fort med galopparbetet för att få igång bakdelen ordentligt, volter där jag försökte samla så mycket som möjligt, sen öka på långsidorna, sen började jag galopp-skritt-galopp så han skulle lyssna ordentligt.
Sen fortsatte jag med travarbetet, skänkelvikning över diagonalen, öppna på långsidan, volt och tempoväxling.
Efter det fortsatte jag med galopparbetet, red som på en åtta och bytte volt varje varv, så galopp,skritt typ tre steg sen ny galopp igen. Var jättenoga med halvhalterna.

Ganska fort började han tagga till riktigt ordentligt, var pigg utan att tappa fokus som han har så lätt för. Det kändes verkligen som att jag satt längst bak på honom, han bärde sig jättebra utan att bli spänd utan förblev rund och fin i en hög form. Hade nog tyckt det varit jobbigt att sitta på honom om jag inte ridit chania haha :$
Han har inte gillat att jag haft buren hand, alltså typ 1 dm ovan manken utan slängt upp huvudet då, men idag hade jag handen där uppe och rörde dom verkligen inte en millimeter!

Väldigt långt inlägg men ärligt så skrev jag det här mest för mig själv så jag kan kolla någon gång haha:]
Åhh är så glad just nu.

Mockade åt nina ikväll och sen tog jag in alla hästarna själv, mina föräldrar är ju borta och även nina. Det var lite hejsanhoppsan i hagen,när jag kom hade kummin rymt till sorino och lacon och dom levde ju rövare men det gick bra!
Helkväll i stallet, nu är jag helt slut. Ovanligt att spendera en lördagskväll i stallet haha.. men det var skönt att koppla bort lite :)
Nu ska jag träffa mina friends, så hörs imorgon. puss.


Kommentarer
Postat av: Hanna

sv: hihi taack =D

har du sett att din ena fot ha kommit med på en av bilderna på tina ;) ja tror det var i samband med den sk. "stiligt Stenman" bilden ;] <3

2010-08-08 @ 03:17:50
URL: http://hannaolinlundmark.blogg.se/
Postat av: Hanna

hahahaha ;] <3

2010-08-08 @ 17:46:28
URL: http://hannaolinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0