loisa 6/8-10

Det
är sommar och ändå hinner man knappt med något alls, haha nej men det är så det ska vara! :)

Idag tänkte jag ett pass på banan som jag skrev men jag tränar ganska mycket där och det var galet varmt idag så istället slängde jag på honom tömkörningsgjorden och for ut efter vägen med honom vilket jag verkligen ska göra om. Han tyckte det var hur kul som helst, pigg och inte tittig alls. Jobbade mycket med att få honom avslappnad i formen och verkligen bära upp sig själv då det inte varit så lätt med en sadel som varit för trång..

Gjorde mycket skänkelvikning och serpentiner över vägen, tränade även på att gå mitt på vägen, halt, sen fram igen osv. bara för att träna på att hålla honom på rakt spår utan stöd av staket eller något. Det gick kanon! Han travade på jättefint, hemåt vart han ju ännu mer piggelin så då passade jag på att försöka få honom att samla traven ganska mycket, så jag gick i vanlig takt och sorino travade på i en jättefin samlad trav, fin i formen och allt. Gjorde samtidigt serpentiner och lite skänkelvikningar och mycket övergångar så han inte skulle bli slö.
Är jättenöjd med honom idag, verkligen♥
Efteråt fick han lite massage. :)

Imorgon ska vi ut och rida hade jag tänkt, börjar bli dags att börja galoppträna då hans mage är i vägen hihi.



Nu ska jag fara iväg mot en toppenkväll förhoppningsvis, PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0