loisa 2/8-10

Hej igen!
Ja nu kör vi igen då, men kände att ni behöver inte vänta er någon jätteuppdatering utan det blir väl som ett inlägg per dag ;)

Ehm, vad har hänt sen senast. Sorino har faktiskt vilat i lite över en vecka då valpen har kommit, så det har varit fulltupp här hemma, sen har jag haft annat för mig också såklart.

Idag var sadelpia och kollade om sadlar åt honom, red bara i en, santa cruz och den var verkligen underbar. Man satt så djupt i sadeln, just nu har ju sorino en sommarmage men hon tyckte att den satt riktigt bra på honom och kommer bli ännu bättre när han har kommit igång mer. Har inte köpt den än utan vi ska kolla lite till.

Sen fick jag rida chania och herregud så fin den hästen är! Ganska svår och enorma gångarter haha så till en början höll jag på skumpa ur sadel men sen plötsligt satt allt som, jag kom ner i sadeln och hon började jobba ordentligt.
Red på volten, tränade mycket på att samla och sen länga, galoppfattningar från skritt, öppnor osv. Riktigt kul var det, har varit så himla anti att rida storhäst men nu har jag som ändrat uppfattning. Man fick verkligen rida och det kändes som att hon kan mycket mer än mig, en riktig läromästare. :)
Ska börja hjälpa till med henne nu, så det blir spännande! Ska förmodligen ha henne på ida träningen som är 10 augusti.



fina chania i vintras♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0