loisa 21/8-10

Just hemkommen efter en riktigt lyckad dag! :D
Haha och nu blev nog alla förvånade, inklusive mig själv..

LA:1: Det var första klassen, tog det vääldigt lugnt på framridningen, alltså inte lugnt så han inte skulle bli slut men så han inte skulle bli så himla uppstressad som han brukar bli, efter ett tag gick han precis som igår när jag red igenom honom och var bara så fin♥
Väl inne på banan kollade han INGENTING på någonting, sneglade inte ens på något. Var typ helt i chock, dock var han ju lite småseg så jag kunde inte riktigt rida ihop honom så mycket som jag vill och domaren tyckte därför han gick lite för öppet ibland men det var jag medveten om, målet var en lugn och harmonisk ponny som trivdes och det uppfylldes ju!
Fick 60,26 % trots några missar, gjorde som vanligt avslutningshalten på fel ställe sådär blev det ju -2 poäng, sen ett litet avbrott i galoppen som var helt och håller mitt fel det med, ryggningen gick han emot litegrann (som vanligt), vi fick rätt mycket sjuor i programmet, så sorino skötte sig verkligen exemplariskt och jag sabbade en del men var och är så himla nöjd över honom:*

Lagtävlinan 2003 för ponnyallsvenskan: Denna klass vräkte regnet ner, det verkligen bara öste. Framridningen gick han som en dröm, nu när han fått se sig omkring osv. kortade jag upp honom och gjorde mycket övergångar och galopparbete så han kom igång ordentligt och det gjorde han, fast var fortfarande avslappnad. Den blev dock väldigt lång och vi skrittade runt och väntade säkert 15 minuter, han dog lite där och var redan då trött och slut.
Väl inne på banan var han finare i formen men seg som... uäk jag vet inte vad men vi gjorde vårt bästa, målet i denna klass var väl att ta sig runt banan utan att rida fel och det lyckades ju;)
Han var iaf. jätteseg men bättre i formen, jag skulle dock ha kortat tyglarna något. Skänkelvikningarna blev jättebra!
Vi fick mest sexor nu, bedömningen var rätt så mycket hårdare nu också såhär fick vi 55,71% , inte så bra procent just så men trots det är jag super nöjd över honom! Han har skött sig så himla fint idag.

Min lilla sorino är tillbaka!♥
Bilder kommer sen! Ingen film tyvärr men bilder kommer som sagt. Dock var vi inte så stiliga haha, hade hopputrustningen och jag min svarta..
Åkte dit med hanna, lotta och kajsa. Det var jättefint där borta och riktigt roligt! :)
Nu är vi taggade till piteå om två helger! :D


Från sandgärdan förra helgen, där hade vi en upptrissad ponny kan jag lova..


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad roligt! =)

2010-08-21 @ 18:09:52
URL: http://ponnyfotografer.blogg.se/
Postat av: MajaHorse - MittLiv Som HästSkötare

Asså du hhar en sjuk söt ponny måste jag säga! :)

2010-08-21 @ 21:31:16
URL: http://majahorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0