loisa 19/8-10

Jag och nina red för kerstin idag och det gick högt över förväntan!
Red delar ur programmet som uppvärmning och hade honom i ett väldigt lugnt tempo med stora steg och en väldigt rund form, inte så jättehög.
Han vill ofta öka farten för att komma undan men idag vart det riktigt jobbigt för honom.
Sen red jag igenom programmet (som jag endast tränat på idag EM) och det gick ganska bra, jag var så slut att jag bara ville hoppa av (är som sagt inte riktigt pigg men ingen feber idag iaf.) och han var också ganska trött men gick ändå fint!
Plockade upp honom ganska mycket i formen då och han får en helt annan trav, ska rida fram ungefär likadant på tävlingen för då har jag större marginal när han spänner till!
Är speciellt nöjd över skänkelvikningarna och serpentinbågarna i galoppen, han var fin där!
Fick på sig ett fleecetäcke efteråt då det endast var 10 grader "varmt", antar att vi har sett de sista varma sommarnätterna nu för några månader...

Imorgon blir det som sagt en genomkörare på lägdan, blir roligt för honom att slippa banan! Ska rida mycket i en ganska stor galopp så han får arbete igenom hela han, lite skänkelvikningar och träna på halter, nina ska hjälpa till!:)

Nu är jag hur trött som helst och ska slå på en film, ska upp kring nio imorgon, kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0