loisa 17/8-10

For in mot spisen där det är många långa och branta backar, samt en lite kortare men som är jättebrant, travade lite innan backarna som uppvärmning sen galopperade jag uppför alla backarna, försökte hålla honom i en ganska "rund" galopp, han fick inte gasa utan typ jobba i uppförsbacke med kroppen också och ta stora språng, som jag börjat jobba med när han ska öka istället för bara springa.
Han var pigg och glad hela vägen utan något tjoller, så himla skönt och roligt!!
Skrittade ungefär halva vägen hem och tror aldrig han skrittat på sådär bra, han trampade under sig ordentligt kan jag lova och hade ett jättebra tempo med låg hals, utan att vara spänd, trippig eller vilja gå över i trav. Skritten tycker jag faktiskt är hans svåraste gångart. Så det var ju jätteroligt att den satt! +att galopparbetet gick bra.

Var ute ca 1 h, det var perfekt ridväder, kanske 15 grader (kallt) och sol. Han var lite svettig när vi kom hem, stretchade och gav honom massage, la på kylgelé på benen och sen friserade jag han hovskägget och de, det växer som ogräs ungefär haha.

Skulle egentligen rida på banan med nina idag men då har en häst blivit sjuk där, fått feber och snuva så vi vågade inte chansa och fara dit, och nina kunde inte fara dit och låna sadeln heller då hennes slutat passa, så jag for ut själv men det var ändå härligt! :)
Imorgon ska jag be pappa köra in oss till ridhuset så ska jag rida lite dressyr där på uteridbanan, kanske ska rida över lite kavaletti också, det var länge sen.
Långt inlägg.. men glöm inte frågestunden!


Såhär "taggad"  var sorino innan vi for ut idag, haha. La förresten dit en padd under hoppsadeln och den rörde sig inte en millimeter fast vi gått uppför och nerför branta backar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0