loisa 15/8-10

Oj vilken dag...
Den började som bra, vi skulle upp kl. 06 för att slippa stressa, och fara kl. 08. På någotvis stängde jag av väckaren som jag verkligen aldrig gjort och vaknade av gassande sol och tyckte att klockan borde vara sex snart... letade då mobilen som var spårlöst borta och hittade den tillslut brevid min kudde, kl. var då 07.30. Oj vad vi stressade... vi var i stallet typ kvart i och for från gården 08. Inte dåligt! ;)

Det var helt ärligt ganska rörigt där borta, pauser inskjutna lite här och där pga. olika saker som man fick veta typ 5 min. innan start osv.

LB:0: Han var iaf. jättefin att rida på framridningen! Väldigt pigg och framåt, sen kommer vi in på banan och allt blir bara pannkaka som det brukar. Han blev jättespringig, gick inte alls i en fin form och "slet" sig ur formen flera gånger. Fick en procent på 58,13 %. Sen glömde jag halvcirkeln i slutet så då fick jag ju -2, väldigt klantigt av mig men det spelade ändå ingen roll, dessutom trodde jag att skritten var ökadskritt när den i själva verket var fri skitt, det drog också ner.

LA:1: Det vart ju massa knas med tider och sånt men han blev lika fin på framridningen som han brukar där med efter ett tag. Och sen kommer vi ut på banan och ja, det blir som vanligt. Han kändes dock finare nu, lite mer avslappnad men inte alls så att jag är nöjd precis. Sen fick han något damp och började hoppa för ett hörn i slutet, staketet blåste ner och en funktionär kröp ihop brevid det, haha det gillade han ju skarpt..
Fick en procent på 58,95 % och det var ju bättre än första klassen då det också är mycket hårdare bedömning i LA. Vi fick en sjua på en skänkelvikning, en sexa på en annan. Sjuor även på olika galoppövningar och en del travmoment. Bra tempo + väg, synd han spänner till och skyggar ibland. Stod det där, fick 7/14 i både framåtbjudning och det, sen krrektheten i uppvisningen, vilket var bättre än i första klassen och i luleå.

Nej usch, ingen bra dag. Fast ärligt har jag slutat bry mig nu, han är supersuperfin på träning, och världens snällaste och finaste. Tävling är bara någon gång då och då, och om han nu nödvändigtvis ska tycka det är så himla spännande nu plötsligt (han har ju inte varit såhär förut) så får han väl göra det.
Alla tror säkert nu att det är jag som är jättenervös men jag kan garantera att jag aldrig är nervös när jag ska tävla dressyr, iaf. inte med sorino.

Orkar då inte ens lägga upp filmerna för personligen tycker jag det såg förjävligt ut och jag red verkligen urkasst. Några bilder kan jag lägga upp ändå.
Igår kväll hade vi jätteroligt, saknat er♥











FAVORITBILDEN!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ni ska då ha beröm för att ni lyckades ta er iväg så snabbt!;) tur du inte hade en ponny med vildhästman som skulle knoppas iaf^^'

2010-08-15 @ 20:07:49
URL: http://julialandsells.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv; Tur för dig som kan göra det:O skulle jag göra det är nog manen borta lagom till morgonen, ponnyn diggar inte tjejflätor..^^'



Har som lagt ner det där med tävlande då jag inte tycker det är speciellt spännande eller kul längre. Tycker fortfarande det är jättekul att träna och gå framåt, men just tävlingsdelen får vi se hur det blir. Kanske blir ett par dressyrer i höst bara för att ha gjort det nu sista månaderna jag kan tävla ponny. Söker ju dessutom medryttare nu, så är den sugen på att tävla så kanske ponnyn får dyka upp lite på banorna igen:)

Någon dag ska han väll få göra en come-back;D

2010-08-15 @ 20:51:48
URL: http://julialandsells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0