loisa 10/8-10

Idag har jag fotat angelina när hon ridit sina två ponnysar bella och vanillin, dem var jättefina! :)

Ikväll har jag ridit för ida med sorino och herrejisses så himla fint ponnyn gick! Nu har det ju börjat gå så himla bra när jag tränat honom, och nu när jag red för ida så kändes det som om vi gick upp ännu ett steg, jättekul verkligen!
Tränade mycket på att han skulle länge steget, både i galoppen och traven så han verkligen skulle jobba bakifrån, det slutade med att vi ökade gärnet på långsidorna, tog in honom på volt på kortsidorna och sen fortsatte det så. Han blev laddad och så mycket trevligare att jobba med!
Red på serpentiner även.
Efter vi ökat galoppen osv. så gick vi över till traven och tränade på att öka traven, och shit vad han ökade! Det var bannemig inte lätt att sitta kvar.. är så himla nöjd med honom, han gick bra verkligen hela passet också!♥

Ida tyckte han var jättefin i hullet, lite sommarmage såklart men det är ju så det ska vara. Han hade musklat på sig ordentligt, kul att höra såklart. :) Hon tyckte även att jag såg mycket mindre lång ut på honom nu när han blivit grövre och det gjorde typ min dag, eller mitt år haha nej jag vet inte :$

Angelina fotade och bilderna blev jättefina, tack!! Fick långa angelinas dressyrsadel som satt som smäck på honom, en likadan hubertus som jag hade fast bredare. Dock var den lite väl böjd för honom så den glappade lite där bak men vi la dit en padd så den funkade utmärkt.
Nu ska jag iväg, slänger in dagens favoriter :)







Olivia filmade ju också, så ikväll eller imorgon kommer film från hela passet!! :)
Efter träningen svampade vi av honom, sen fick han massage och stretching som han tyckte var jätteskönt.
kram loisa


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det stämmer verkligen den Ida sa! Du ser ut alls att vara för lång.

2010-08-11 @ 07:44:52
URL: http://mittlivmedhastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0