angelina 18/8-10

Hejsan!
Idag var maja här och var med mig från halv fyra tills nu. Vi for på hoppspecialen med Bella och vi red båda Vanillin bara på gården. Travade över kavaletti 2 ggr i varje varv. När maja red gick det faktiskt bra. Min ponny är inte så lätt riden som alla tror.När andra rider hon går hon inte farmåt utan med bara trippar och surar;) haha. Men maja fick ändå henna att gå hyfsat bra frammåt. Men hon trampade inte under så mke. Men Maja red henne bra :)!

På hoppspecialen så hade vi intervall träning runt ridskole hagen som är ganska lång. Vi skrittade först ett varv sen travade ett varv. Hon var ganska taggad men inte alls stark eller nått. Men sen när vi skulle galoppera. säger bara en sak och det är jävlar vilken rodeo ponny..... Asså hon var helt jävla galen :O! Varenda gång vi skulle galoppera så bockade hon hur jävla mycket som hellst! och inga små heller :O! asså jag var ju helt paff att hon kunde göra så? Den lugna lilla harmoniska Bella får helt plötsligt över energi?!

Haha jag trode ju att det var färdigt bockat efter 2 varv men sen blev det ännu värre. Hon började dra i väg och blev typ stark. Asså gud jag höll ju nästan på att ta en flyg tur där ett tag. Speciellt i hörnen så kastade hon sig fram och sen upp i luften sen bock och hon gjorde massor med galopp om byten hela tiden! haha jag som trode att hon inte kunde dä men joo. jag lovar. När hon byte galopp så bockade hon medans^^ hahaha Bella bus!♥

Men sjukt fin var hon ändå :D!♥ Hon bockade ju för att hon tyckte det var jättekul, inte för att kasta av mig.
HAHA min tränare var typ lite förvånad över att hon var så busig. Hon som igentligen inte har någon ork;)

Vet inte hur många varv det var i galopp men runt 4-5 varv tror ja :)

Foto: MAJA JHONSSON





man ser inte så bra.. men haha sista bilden då har jag just fått upp skallen på ponnyn^^


BELLABUS!♥

Kommentarer
Postat av: Tove

HAHAHA, galen ponny:]<3<

2010-08-19 @ 00:20:18
URL: http://sommarponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0