amanda 26/8-10

Nu har jag kommit in.
Blev ju som sakt intervallträning för pedro.
Vi har en lång lägda som är ca 1 km lång, så jag galopperade efter den i rakst tempo och det tog ca 1 minut och 20 sek, och när man intevalltränar ska man ju hålla galoppen i ett bra tempo i ca 1 minut så det blev nästan hela lägdan.
Själva galoppen gjorde jag 7 vändor, i början var han jättepigg men sen blev det bättre. Efter jag galopperat 1 vända, alltså 1 km så skrittade jag 500 meter sen galopp igen!
Så vi galopperade alltså 7 km, (endast galoppen inräknad) sen så skrittade jag ju fram, travade igång, skrittade mellan varje km och travade av och skrittade av. Så det blev ett ordentligt pass för honom:)
En häst som är full igång skulle kunna galoppera 10 vänder, alltså 1 mil men jag slutade på 7, inte för att han känndes för trött, men för vi tränar inte intevallträning så jätteofta.
Iallafall så blev han INGENTING svettig :O Inte ens under sadelgjorden.. ponnyn har kondition, haha;)


^ Pedro & adelina :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

tävlar ni inte pedro i hoppning??=)

2010-08-27 @ 21:24:52
Postat av: Frida

Fin bild! :)

2010-08-28 @ 09:16:22
URL: http://friiidafranssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0