amanda 18/8-10


Denna ponny blev det jag red idag, hampus!
sjukt charmig och go haflinger.
Vi intervalltränade runt hagen, och jobbigt tyckte han det var, och svettig blev han! I början var han stel som en pinne, och framtung, men när vi galopperat några gånger så släppte det och blev mycket mjukare och inte alls tung i handen. När vi travade av dem var han riktigt mjuk, fin och avslappnad! :)
han är iallafall sjukt söt:$

Imorgon händer det en sak, hmm ska fundera om jag ska skriva det här eller inte, aja vi får väll se..
Har bestämmt mig nu att imorgon ska jag först rida i backen några gånger och sen gå ner på ridbanan och köra lite bommar och kavaletti. Blir nog bra=)
Om ca en timme ska jag ut och ta in pollarna från hagen och fixa mat osv,! tänkte fråga er en fråga.
Vad ger ni era ponnyer/hästar för kraftfoder?
Själv ger jag Gia grov 60, mineraler och glukosamin och så ska vi köpa eggersman - för pigga och stressande hästar. Så får vi hoppas på att det ger susen:D
Troligt vis är dettta sista inlägger föt min del, så godnatt.

Kommentarer
Postat av: Alva&Loella

Quda får GROOV125 och lusern då hon är lite till åren och har svårare att hålla hullet :) Plus fritillgång till hö :)

Zeb får bara 1 dl mineraler/dag + hö, för han är lite ..hrm..överviktig ;) Men han ska så småningom börja få GROOV60+ havre, han är lite lat ;)



Tjing å hej!

2010-08-18 @ 20:53:11
URL: http://stallbrudarnas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ger gamlingen i stallet kraft grund, betfor och vitaminer..

Halvblodet får mysli då hon är allergisk mot pellets. Det är mycket vitaminer, mineraler och nyttaiga saker i det (märks då hon stått.. blir som en bomb som bara väntar på att lösas ut)och så får hon betfor...

2010-08-19 @ 00:54:48
URL: http://www.cellen.bloggagratis.se
Postat av: tova

fin bild:)

2010-08-19 @ 11:33:15
URL: http://tovanilzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0